Praktijkregels

Onderstaand vindt u een aantal praktijkregels die het voor ons makkelijker maken om u het best van dienst te kunnen zijn.

  • U kunt tussen 08.00 – 11.00 uur bellen voor het maken van een afspraak of een telefonische afspraak. Gebruik hiervoor optie 3 in ons telefonisch keuzemenu. U krijgt tijdens de wachttijd de mogelijkheid om te worden teruggebeld (dezelfde ochtend). Maak daar zoveel mogelijk gebruik van. U hoeft dan minder lang te wachten en het voorkomt ‘piekmomenten’ in het telefonisch aanbod.
  • Mocht u om medische redenen niet in staat zijn op het spreekuur te komen, dan kan de huisarts ook naar u toe komen. U kunt tussen 08.00 en 09.30 uur een huisbezoek aanvragen. De huisarts komt u dan tussen 13.00 en 14.00 uur bezoeken of na 16.30 uur
  • Als u een telefonische afspraak heeft gemaakt met de huisarts wordt u tussen 12.00 – 13.30 uur teruggebeld of na 16.30 uur.
  • Herhaalrecepten kunt u telefonisch aanvragen. Gebruik hiervoor optie 2 van ons telefonisch keuzemenu.
  • Voor uitslagen zoals laboratoriumonderzoek en urineonderzoek vragen wij u om na 14.00 uur te bellen met de assistente. Gebruik hiervoor optie 3 van ons telefonisch keuzemenu.
  • De doktersassistente is tussen 11.00 en 12.00 uur en tussen 15.00 – 16.00 uur bezig met handelingen ten behoeve van patiëntenzorg. U kunt haar dan alleen bereiken in geval van spoed of een levensbedreigende situatie. Gebruik hiervoor optie 1 van ons telefonisch keuzemenu.
  • U kunt een afspraak met de doktersassistente voor de volgende zaken (gebruik hiervoor optie 3 van ons telefonisch keuzemenu):
    • het meten van uw bloeddruk
    • het geven van een injectie
    • het aanstippen van wratten met stikstof
    • het uitspuiten van oren
    • het verwijderen van hechtingen
    • urineonderzoek bij het vermoeden van een blaasontsteking (vaak plassen en pijn bij het plassen).
  • U kunt via onze doktersassistente een afspraak maken met een van onze praktijkondersteuners. Gebruik hiervoor optie 3 van ons telefonisch keuzemenu.
  • Om onze telefonische bereikbaarheid goed te kunnen regelen maken wij op maandag- en dinsdagochtend gebruik van de doktersassistenten van UwEersteLijn. Zij kunnen u op een gelijke manier helpen als onze eigen assistenten. Doordat de collega’s van UwEersteLijn de telefoon beantwoorden kunnen onze assistenten zich volledig focussen op patiëntenzorg.
  • Heeft u klachten, verbeterpunten of complimenten ten aanzien van de telefonische bereikbaarheid dan kunt u ons een mail sturen: praktijk@medischkwartiereindhoven.nl. Samen met u werken wij aan communicatiemethoden en beschikbare moderne technieken die een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan goede zorg en een goede patiënttevredenheid.