Praktijkregels

Onderstaand vindt u een aantal praktijkregels die het voor ons makkelijker maken om u het best van dienst te kunnen zijn.

  • U kunt tussen 08.00 – 10.30 uur bellen voor het maken van een afspraak of een telefonische (of beeldbel-) afspraak. Gebruik hiervoor optie 3 in ons telefonisch keuzemenu.
  • Mocht u om medische redenen niet in staat zijn op het spreekuur te komen, dan kan de huisarts ook naar u toe komen. U kunt tussen 08.00 en 09.30 uur een huisbezoek aanvragen. De huisarts komt u dan tussen 13.00 en 14.00 uur bezoeken of na 16.30 uur
  • Als u een telefonische (beeldbel-) afspraak heeft gemaakt met de huisarts wordt u tussen 12.00 – 13.30 uur teruggebeld of na 16.30 uur.
  • Herhaalrecepten kunt u telefonisch aanvragen via de “receptenlijn”. Gebruik hiervoor optie 2 van ons telefonisch keuzemenu.
  • Uitslagen zoals laboratoriumonderzoek en urineonderzoek kunt u via uw “persoonlijke omgeving” inzien. Indien u de uitslag telefonisch wilt krijgen, vragen wij u om na 13.30 uur te bellen met de assistente. Gebruik hiervoor optie 3 van ons telefonisch keuzemenu.
  • De doktersassistente is tussen 10.30 en 11.00 uur, van 12.30 tot 13.30 uur en tussen 16.00 en 17.00 uur bezig met handelingen ten behoeve van patiëntenzorg en administratie. U kunt haar dan alleen bereiken in geval van spoed of een levensbedreigende situatie. Gebruik hiervoor optie 1 van ons telefonisch keuzemenu.
  • U kunt een afspraak met de doktersassistente voor de volgende zaken (gebruik hiervoor optie 3 van ons telefonisch keuzemenu):
    • het meten van uw bloeddruk
    • het geven van een injectie
    • het aanstippen van wratten met stikstof
    • het uitspuiten van oren
    • het verwijderen van hechtingen
    • urineonderzoek bij het vermoeden van een blaasontsteking (vaak plassen en pijn bij het plassen).
  • U kunt via onze doktersassistente een afspraak maken met een van onze praktijkondersteuners. Gebruik hiervoor optie 3 van ons telefonisch keuzemenu.
  • Niet verschenen voor een afspraak zonder af te melden? Bij de tweede keer niet verschijnen voor een gemaakte afspraak, zonder afmelding, zijn wij helaas genoodzaakt de kosten hiervoor in rekening te brengen.
  • Heeft u klachten, verbeterpunten of complimenten ten aanzien van de telefonische bereikbaarheid dan kunt u ons een mail sturen: praktijk@medischkwartiereindhoven.nl. Samen met u werken wij aan communicatiemethoden en beschikbare moderne technieken die een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan goede zorg en een goede patiënttevredenheid.